Veelgestelde vragen | Buroleo

veelgestelde vragen

Staat het antwoord op jouw vraag er hieronder niet bij? Neem dan contact op, ik help je graag!
 

 

het ontwerpen van je kaartje

 Wat zijn de voordelen van Buroleo?

Buroleo houdt van kwaliteit en keuze. Hieronder de voordelen op een rij. - Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden (lees meer) - 6 stevige papiersoorten van hoge kwaliteit en een ruim assortiment aan envelop kleuren - Alle kanten bedrukt! Voorkant, achterkant en binnenkanten - Zelf jouw eigen kaarten maken en overal waar een computer staat versturen (dus ook in het buitenland). - Eigen collectie waar je jouw ontwerpen in kan bewaren.

 Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?
Kies twee kaartjes, de een voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.
 Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raad ik je aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

 Ik wil graag mijn ontwerp of gekozen kaartje aanpassen maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen?

Ik help je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Stuur mij een mailtje en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je graag veranderd wil hebben. Ik ga dan voor je aan de slag.

 Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in de editor staan, te gebruiken. Eventueel zou je eigen teksten met jouw opgemaakte lettertypes deze wel als (hoge resolutie) afbeeldingen in kunnen laden.

 Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel 'Afbeeldingen en versieringen' in de editor en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. Buroleo is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in de editor zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.

 Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Buroleo aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes worden verwijderd.

 Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en mij dan een seintje geeft, sla ik de proefdruk erin op en stuur je dan een mail.

 Zijn jullie kaarten duurzaam?

Alle kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder wordt er gebruik gemaakt van digitale drukpersen. Omdat er per bestelling precies het aantal geproduceerd wordt dat de klant via de webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - droge inkt (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 Ik wil graag de url buroleo.nl van mijn kaartje af, kan dat?

Voor mij is de url op het kaartje heel belangrijk, want onder andere hiermee weet ik weer nieuwe klanten te bereiken! Het is echter wel mogelijk om tegen betaling de url te verwijderen. De kosten hiervoor zijn €20. Je ontvang een losse factuur via de mail. Wil je het logo op je kaartje in een andere kleur? Dat kan! Stuur mij een mailtje dan pas ik dit kosteloos voor je aan.

 

prijzen

 Wat kosten kaartjes bij Buroleo?

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Op de prijzen overzicht pagina kun je de precieze kosten voor de kaartjes bekijken. En als je een kaartje bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator.

 Is de prijs inclusief alles?

Als je een bestelling plaatst bij Buroleo, dan zijn er geen onverwachte kosten: - Alle prijzen zijn inclusief BTW. - Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs.

 Wat kost een proefdruk?

Voor je eerste proefdruk bij Buroleo, betaal je €1 (een eerste proefdruk met folie kost €2,50). Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een waaier met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. 

 Kan ik korting krijgen? 

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met de prijzencalculator, deze is te vinden op de pagina van jouw favoriete kaartje.

 

bestellen van kaarten en producten

 Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen?

Op maandag t/m vrijdag voor 18:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen de volgende dag. Folie kaarten hebben een langere productietijd, namelijk 2 werkdagen.

 Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Buroleo bestellen?

Ja, dat kan zeker! Kijk op de pagina Verzending & bezorging voor meer informatie.

 Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te bellen op tel. 085-0438037 of te mailen naar service@buroleo.nl We kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

 Waar kan ik mijn opgeslagen kaarten terug vinden? 

Log eerst in op de website met je mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar ACCOUNT en kies voor EIGEN COLLECTIE. Je ziet hier je opgeslagen kaarten staan. Klik op de kaart die je wilt bewerken en kies daarna voor BEWERKEN. Je bent dan weer in de kaartopmaker om aanpassingen te doen. Heb je de proefdruk niet opgeslagen? Lees dan het antwoord bij de volgende vraag.

 

verzending en levering

 Wat zijn de verzendkosten?

NL/BE/DE  tot 50 stuks    €4,95
NL/BE/DE  vanaf 50 stuks  €5,95
Anders    tot 50 stuks    €11,95
Anders    vanaf 50 stuks  €14,95

 Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden?

Jazeker! Wij bieden een direct verzendservice aan waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen. - Kies bij het bestellen voor rechtstreeks verzenden. - Vul daarna al jouw adressen toe. Dit kun je handmatig doen of door middel van een Excel bestand. Download het voorbeeld Excel adressenbestand hier. Meer informatie over direct verzenden vind je hier

 Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen?

In dit geval kan je 2 bestellingen plaatsen. Eén bestelling voor jezelf door "Pakket bestellen" te kiezen in het bestelformulier. Bij tweede bestelling die je graag rechtstreeks naar vrienden en familie kies je voor "Rechtstreeks verzenden", daarna kun je alle adressen invoeren of uploaden met een Excel bestand.

 Vanaf welk aantal kaartjes wordt mijn bestelling pakketpost?

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur.

 Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Voor de verzending maakt Buroleo gebruik van PostNL in Nederland en Bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit dan weten via het contactformulier. Ik ga dan achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

 Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Alle bestellingen op Buroleo zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op de bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. 

 Kan ik achteraf betalen?

Ja, dat kan. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact op, zodat ik je achteraf een factuur kan sturen. Binnenkort stapt Buroleo over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie 'after pay' gekozen kan worden.

 Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland. Proefdrukken en bestellingen met minder dan 20 kaartjes Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18:00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat de bestelling aan PostNL wordt meegeven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Hier heeft Buroleo helaas geen invloed op. Bestellingen met meer dan 20 kaartjes Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18:00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. Zo kan je snel de kaarten aan je familie en vrienden sturen.

 

enveloppen

 Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven. 

 Welke envelop zitten er bij de kaart?

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. 

 

postzegels

 Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

 Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de bpost website. Belgisch vierkant: Speciaal voor België hebben wij het speciale Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5. Deze is Bpost-vriendelijk waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Al onze kaart ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Neem contact op met de klantenservice als je hier hulp bij nodig hebt.

 


Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op, ik help je graag!